מאמרים ופסקי דין
מציג 16 עד 21 מתוך 21 נושאים.
1 2 »
 פוחדים מפיטורים ומגיעים לעבודה חולים או מוותרים על שעות נוספות ?
פוחדים מפיטורים ומגיעים לעבודה חולים או מוותרים על שעות נוספות ? פוחדים מפיטורים ומגיעים לעבודה חולים או מוותרים על שעות נוספות ?
האימה המוטלת על העובדים מפני איבוד משרותיהם משחקת לידי המעסיקים, שלעתים מנצלים זאת.
עוה"ד נחום פינברג, תמר גולן ושירה להט - מומחים בדיני עבודה - מפרטים את זכויות העובדים בזמנים כאלה. שבר הכלכלי וגלי הפיטורים שבאו בעקבותיו חוללו אצל העובדים ה"שורדים" אימה כללית, שבמסגרתה הם מוותרים על זכויותיהם בלי למצמץ. כך למשל, יהיו עובדים שהתייצבו על משמרתם גם כשהם קודחים מחום ובלבד שלא להיכנס ל"רדאר" של ההנהלה.

עיתון גלובס – 8.1.09

ספקי השירות יידעו צרכנים מראש על תום תקופת המבצע
ספקי השירות יידעו צרכנים מראש על תום תקופת המבצע ספקי השירות יידעו צרכנים מראש על תום תקופת המבצע
"חוק עסקה קצובה" נכנס לתוקף - התיקון לחוק הגנת הצרכן קובע עוד כי החברה נותנת השירות תהיה מחויבת לנתק את השירות בתום תקופת העסקה
ולא להאריכו באופן אוטומטי - אלא אם תקבל מהצרכן את הסכמתו המפורשת להמשך החוזה. לאחר חודשים רבים של דיונים בוועדת הכנסת, נכנס היום (א`) לתוקפו תיקון לחוק הגנת הצרכן, שזכה לכינוי "חוק עסקה קצובה", הקובע כי ספקי השירות השונים במשק יידעו את הצרכנים מראש על כך שתקופת המבצע שהתחייבו אליו עומדת להסתיים - כך שיוכלו לבחור האם לחדש את ההסכם או לפנות לספקי שירות אחרים על מנת לקבל הצעות אחרות.

עיתון גלובס, מאת אורלי פלג - מיזרחי, 11.1.09

יש לחשוף זהות גולשים המנצלים את האינטרנט לביצוע עוולות
יש לחשוף זהות גולשים המנצלים את האינטרנט לביצוע עוולות יש לחשוף זהות גולשים המנצלים את האינטרנט לביצוע עוולות
המחוזי בפסיקה תקדימית - הורה לגוגל ישראל להעביר לברוקר עידו סמואל מידע על בעלי כתובת ב-gmail, שלטענתו הפרו את זכויות היוצרים שלו והקימו אתר מתחרה.
זו הפעם הראשונה שביהמ"ש מסיר אנונימיות של גולש שלא בעניין לשון הרע. בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה לגוגל ישראל להמציא לידי הברוקר עידו סמואל, הבעלים והמנכ"ל של חברת ברוקרטוב, מידע על בעלי כתובת דוא"ל ב-gmail, שלטענתו הפרו את זכויות היוצרים שלו והקימו אתר מתחרה.

עיתון גלובס, 8.1.09, מאת נועם שרביט ויצחק דנון

לא לכלול החזר הוצאות נסיעה כשבוחנים זכאות עובד להבטחת הכנסה
לא לכלול החזר הוצאות נסיעה כשבוחנים זכאות עובד להבטחת הכנסה לא לכלול החזר הוצאות נסיעה כשבוחנים זכאות עובד להבטחת הכנסה
ביה"ד מבקש משר התמ"ת לבחון האם ראוי שלא להחשיב החזר הוצאות נסיעה שמקבל עובד ממעבידו כחלק מה"הכנסה" שלו.
לפיה נקבעת זכאותו לגמלת הבטחת הכנסה. בית הדין הארצי לעבודה מבקש משר התמ"ת לבחון האם ראוי שלא להחשיב החזר הוצאות נסיעה שמקבל עובד ממעבידו כחלק מה"הכנסה" שלו, לפיה נקבעת זכאותו לגמלת הבטחת הכנסה. נראה כי בית הדין הפנה בשוגג את הערתו לשר התמ"ת (אלי ישי) בהיותו "הממונה על חוק הבטחת הכנסה", בעוד שהשר הממונה על החוק הוא שר הרווחה (יצחק הרצוג).
עיתון גלובס, מאת נועם שרביט – 11.1.09

רשת בסט – ביי ומנהלה הורשעו בהעסקת מנהל סניף בשבת
רשת בסט – ביי ומנהלה הורשעו בהעסקת מנהל סניף בשבת רשת בסט – ביי ומנהלה הורשעו בהעסקת מנהל סניף בשבת
ביה"ד: מנהל סניף ברשת גדולה אינו חלק מההנהלה - ולכן אין להעסיקו בשבת.
רשת בסט ביי ומנהלה הורשעו בהעסקת מנהל סניף בשבת, לאחר שנקבע כי חוק שעות עבודה ומנוחה חל עליו השופט שמואל צור מנה מספר מאפיינים לזיהוי "תפקיד הנהלה", הפטור מחוק שעות עבודה ומנוחה

עיתון גלובס, מאת נועם שרביט – 11.1.09

עובדים שלא יקבלו תלושי שכר מפורטים יהיו זכאים לפיצויים
עובדים שלא יקבלו תלושי שכר מפורטים יהיו זכאים לפיצויים עובדים שלא יקבלו תלושי שכר מפורטים יהיו זכאים לפיצויים
תיקון לחוק: עובדים שלא יקבלו תלושי שכר מפורטים יהיו זכאים לפיצויים עד 5,000 שקל ללא הוכחת נזק.
במסגרת התיקון הורחבה גם האחריות הפלילית על מעסיקים אשר יפרו את הוראות החוק.
עובדים שלא יקבלו תלושי שכר מפורטים יהיו זכאים לפיצויים בגובה עד 5,000 שקל מהמעביד. כל זאת, החל מ-1 בפברואר השנה, המועד שבו ייכנס לתוקפו תיקון לחוק הגנת השכר, לפיו הורחבה חובת הפירוט בתלושי השכר של העובדים.

עיתון גלובס – 11.1.09

ראה מידע נוסף

|  ראשי |  אודות המשרד  |  מאמרים ופסקי דין  |  קישורים  |  יצירת קשר  |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  |
עורך דין הוצאה לפועל, הסדרת אזרחות ישראלית-משרד עורכי דין- angel-law.co.il © כל הזכויות שמורות